שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin

קידום אתרים

בשנים האחרונות התרחשה מהפכה בתחום השיווק. את ערוצי הפרסום המסורתיים, כגון מגזינים ועיתונים, החליף הפרסום ברשתות החברתיות ובמנועי החיפוש. במאה העשרים ואחת, הפך השיווק באינטרנט לנכס חיוני עבור כל בעל עסק.

אחד התחומים הבולטים ביותר בעולם השיווק ברשת הוא קידום האתרים. לכן, פרסום האתר שלכם וקידומו צריכים להוות חלק אינטגרלי מהתוכנית העסקית שלכם. במאמר זה נסביר אודות סוגי קידום האתרים השונים ושיטות הפרסום של הרשתות החברתיות השונות, ונסייע לכם להתנהל נכון מבחינה תקציבית.

קידום אתרים אורגני או ממומן?

קידום האתרים במנועי החיפוש נחלק לשתי קטגוריות מרכזיות: האחת היא קידום אתרים אורגני, והשנייה היא קידום אתרים בתשלום. מטרתן של שתי הקטגוריות זהה: הגדלת החשיפה של אתר האינטרנט שלכם במנועי החיפוש. עם זאת, כפי שנסביר בפסקאות הבאות, ישנו שוני מרכזי ביניהן.

קידום אתרים אורגני

SEO (Search Engine Optimization) הוא קידום אתרים במנועי החיפוש באופן אורגני - דהיינו, מבלי לשלם עבור קמפיין פרסום במנועי החיפוש וברשתות החברתיות. תהליך זה מתחלק לשתי קטגוריות מרכזיות:

  • On-site SEO: מטרת התהליך הינה לגרום לאתר שלכם "להתחבב" על האלגוריתמים של מנועי החיפוש אשר באמצעותם הם קובעים כיצד למקם את האתרים השונים בעמודי התוצאות. מטרתנו כמקדמי אתרים היא לבצע אופטימיזציה, קרי להבין אילו משתנים עלינו לקחת בחשבון כדי שהאתר המוקם יקודם על ידי האלגוריתם של גוגל, יהאו, בינג ומנועי חיפוש אחרים.

בשלב הראשון, אנו מנהלים מחקר מילות מפתח, אשר במסגרתו אנו מבינים אילו ביטויים נוהגים הגולשים לחפש בגוגל בתחום העיסוק של האתר. למשל, לקוח המעוניין לרכוש גפרורים יחפש בגוגל "גפרורים", "גפרורים למכירה" וכן הלאה. בשלב השני, אנו נמלא את האתר המוקם בתוכן שנכתב ברמה גבוהה וכולל בתוכו את מילות המפתח המרכזיות.

  • Off-Site SEO: במסגרת תהליך זה, אנו משתמשים בכלים שונים שאינם נכללים באתר שלנו על מנת לקדמו. כחלק מתהליך זה, אנו מקשרים בין האתר המוקם לבין אתרים אחרים שקשורים לתחום עיסוקו, באמצעות פרסום קישורים ברשתות החברתיות ובאתרים אחרים. Off-Site SEO מוצלח יוביל לקידום מוניטין האתר באלגוריתם של גוגל. יחד עם זאת, יש לבצע את התהליך בזהירות ובליווי אנשי מקצוע מנוסים, שכן, בשנים האחרונות מענישה גוגל בחומרה מקדמי אתרים שכוללים מספר רב של קישורים שהיא תופשת כ"חשודים".

אילו פרמטרים משפיעים על מיקום אתרים בתוצאות החיפוש בגוגל?

ישנם אלפי משתנים שיש לקחת בחשבון על מנת לקדם אתר אינטרנט בצורה האפקטיבית ביותר. להלן מוצגים הפקטורים הדומיננטיים ביותר שעל פיהם מכריע האלגוריתם של גוגל אילו אתרים לקדם על חשבון אתרים אחרים:

  • הכללת מילות מפתח בתיאור העמודים השונים באתר, בכותרתם, בתוכנם ואף במסגרת הקוד שלהם;
  • חוויית משתמש מהירה ונוחה בהשוואה לאתרים אחרים;
  • תקינות הקוד בדפיו השונים של האתר;
  • כלילת כותרותיו השונות של האתר בתגיות H.

מהם היתרונות המרכזיים של קידום אורגני בגוגל?

אנו מייחסים חשיבות גבוה לעלייה עקבית ויציבה בכניסות לאתר האינטרנט. תשלום של סכומים גבוהים באמצעות קמפיין פרסום ממומן עשוי להוביל לקפיצה במספר הכניסות לאתר שלכם, אך במידה שהתשלום יופסק, יתכווץ מספר הכניסות למימדיו המקוריים. לעומת זאת, ביצוע מחקר מעמיק בקידום האורגני במנועי החיפוש מאפשר לנו להבין מהן מילות המפתח שאנשים נוהגים לחפש, ולשלב אותן בתוכן האתר המוקם. בצורה כזו, ניתן להבטיח עלייה עקבית במספר הצפיות לו זוכה האתר.

קידום אתרים ממומן

השיטה המסורתית לקידום אתרי אינטרנט במנועי החיפוש היא פתיחה בקמפיין פרסום ממומן בגוגל או ברשתות החברתיות. פלטפורמת הפרסום של גוגל נקראת Google Ads, ובמסגרתה הלקוח משלם רק כאשר גולש נכנס לאתר שלו בעקבות צפייה במודעה. למודל זה אנו נוהגים לקרוא PPC (Pay Per Click).

במידה שתבחרו לנהל קמפיין פרסום בגוגל, מומלץ לבחור בקמפיין שיאפשר לכם לקדם את האתר שלכם בשלל הפלטפורמות הנמצאות בבעלותה של גוגל, שעליהם נמנים סרטונים ב-YouTube, מפות ב-Google Maps ומודעות בתוצאות החיפוש ובאתרי אינטרנט.

Google Ads מאפשרת לכם לנהל באופן מלא את תקציב הפרסום שלכם. עליכם להגדיר מכסת תקציב חודשית הניתנת לשינוי בכל אחד משלבי הקמפיין השונים.

מהם היתרונות המרכזיים בקידום אתרים ממומן?

בניגוד לקידום אתרים אורגאני, שנמשך חודשים ארוכים עד להשגת התוצאות הרצויות, במרבית המקרים משיגים קמפיינים ממומנים את מטרתם באופן מידי. לכן, אם אתם מעוניינים למשוך מספר גבוה של גולשים לאתר האינטרנט שלכם בטווח הקצר, קמפיין ממומן עשוי להתאים לכם.
פרסום ברשתות החברתיות

השחקנית המרכזית הנוספת בשוק השיווק הדיגיטלי היא ענקית התוכנה פייסבוק, המחזיקה בבעלותה גם את הרשת החברתית הפופולרית אינסטגרם. בסיס המשתמשים של פייסבוק עולה בגודלו על אוכלוסייתה של סין, עם 1.5 מיליארד משתמשים בכל רחבי העולם, ומעל 22 מיליארד כניסות למודעות ממומנות מדי שנה.

יכולותיה של פייסבוק בתחום החברתי מאפשרות לה להציע יכולות טרגוט (מיקוד קהל) יוצאות דופן, באמצעות אינספור סוגים שונים של קמפיינים ומודעות. כך, תוכלו לבחור מהו קהל היעד הרלוונטי למודעות שלכם על בסיס תחומי עניין, גיל, דמוגרפיה, שפות, מיקום ועוד. בנוסף לכך, ובדומה לגוגל, מאפשרת פייסבוק לשלוט על כל פרט ופרט בקמפיין הפרסום שלכם. תוכלו לקבל נתונים על הצלחת הקמפיין, לשנות את התקציב המוקצה לניהולו ולבחור היכן תוצגנה מודעותיכם. זאת ועוד, קמפיין בפייסבוק מאפשר לכם לבצע שיווק מחדש (remarketing), קרי, מיקוד המודעות שלכם לקהל שביקר באתר שלכם אך לא ביצע רכישה. אפשרות נוספת שמציעה פייסבוק הוא פנייה לקהל חדש שיש לו תחומי עניין משותפים עם הקהל שהתעניין בשירות שלכם.

פרסום באינטסגרם:

פרסום באינטסגרם מתבצע במערכת הפרסום של פייסבוק, כך שכל האמור לעיל רלוונטי גם לגביה. לאור העובדה שבני נוער רבים נטשו את פייסבוק לטובת אינסטגרם, פרסום באינטסגרם יהיה רלוונטי עבורכם במידה שקהל היעד שלכם צעיר. מודעות באינטסגרם תופענה בפיד, בסטורי או בלשונית "Explore".

כיצד להתנהל נכון תקציבית במסגרת קמפיין שיווק ברשת?

ניהול תקציב שיווק דומה במהותו לניהול כל תקציב אחר: עליכם לבחור כיצד להקצות משאבים מוגבלים בצורה החכמה והיעילה ביותר. ניהול לא נכון של התקציב יוביל לפיזור מיותר, כך שההשקעה שלכם עלולה לרדת לטמיון בסופו של דבר.

בין אם בחרתם לקדם את האתר שלכם באמצעות קידום אורגני בגוגל ובין אם בחרתם לנהל קמפיין ממומן ברשתות החברתיות, אנו ממליצים לכם בחור לפנות למקדם אתרים מומחה שיסייע לכם לבנות קמפיין שיווק אפקטיבי.

מקדם אתרים מוצלח ישב עם הלקוח ויאפיין את העסק שלו ואת קהל היעד. לאחר מכן, יבצע מקדם האתרים מחקר שוק שיסייע לו לבחור בשיטות הפרסום הנכונות. אחר כך, יעריכו מקדם האתרים והלקוח מה ההוצאה הכוללת הצפויה עבור קמפיין הפרסום ויקצו את המשאבים בהתאם.